Login

Register

Formularz Kontaktowy
Tylko dla ułatwienia kontaktu
 Przetwarzanie danych osobowych (Wymagania RODO od 25 maja 2018r.)
*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania i kontaktu zwrotnego w celu realizacji zamówienia

*

Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Administratorem danych osobowych jest Firma EINSER NETWORKS Adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. również przyjmujący zgłoszenia dotyczące przetwarzania danych osobowych

 

Szybki Formularz Kontaktowy Zamknij
---

Pisanie Prac Naukowych prace licencjackie, prace magisterskie, prace zaliczeniowe

---
e5

A+ A A-

Jak przygotować dokument Word do pisania pracy?

Jak przygotować program Word do pisania pracy magisterskiej?

     W jednym z poprzednich poradników wspomnieliśmy o tym, że forma porządkuje treść. Tak jak często w życiu bywa, człowieka oceniamy po okładce, tak podobnie w przypadku prac dyplomowych – promotorzy oraz recenzenci często zwracają uwagę na formę – czy są ustawione akapity, interlinia itd. Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest prosta. Jeżeli tekst jest uporządkowany i przejrzysty – łatwiej i przyjemniej się go czyta.
     Z tych względów, warto swoją przygodę z pisaniem pracy zaliczeniowej, licencjackiej lub magisterskiej rozpocząć od poznania wymogów formalnych swojej uczelni, aby dostosować do niego swojego Worda. Dzięki temu unikniesz chaosu, a Twoja praca już od pierwszej strony będzie uporządkowana.

Jak wyszukać odpowiednią literaturę?

Wbrew pozorom jest to etap pisania pracy, od którego zależy późniejsze powodzenie. Odpowiednio dobrane źródła i opracowania pozwolą na napisanie pracy dobrej pod względem merytorycznym i oryginalnej pod względem użytej literatury. Jeżeli sami wybieramy temat, mamy jakieś pojęcie i wstępnie wiemy, gdzie szukać, jednak czasami to promotor narzuca nam temat. Co wtedy?

Większość uczelni dysponuje bibliotekami, które posiadają internetowe katalogi. To w znaczny sposób ułatwia nam poszukiwanie literatury. Na początek możemy wpisać nasz temat w indeksie tytuł i zobaczyć jakie wyniki wyskoczą.

Posłużmy się przykładem.

Jak sformatować prace licencjacką i magisterską?

Pamiętaj - forma porzadkuje treść! Sama merytoryka nie sprawi,że Twoja praca będzie wysoko oceniona - należy również zadbać o estetykę formy.

Wszelkie prace dyplomowe powinny spełniać wymogi formalne, które co prawda są różne dla każdej uczelni, jednak są pewne stałe elementy, które powinny zostać zachowane.

Struktura pracy powinna wyglądać następująco:

  1. Strona tytułowa
  2. Spis treści
  3. Wstęp
  4. Rozdziały i podrozdziały
  5. Zakończenie
  6. Spis ilustracji/tabel/wykresów
  7. Bibliografia

Zasady tworzenia przypisów

 

Przypisy

Częstą zmorą studentów są przypisy. Promotor często sprawdza każdy znak, dlatego przypisy powinny być konstruowane bardzo precyzyjnie.

Zasady sporządzania przypisów:

Wydawnictwa zwarte:

I. Sierpowska, Prawo pomocy społecznej, Kraków: PWN 2006, s.

B. DuBois,K.  Miley ,Praca socjalna, t.I., Warszawa: PWN 1996, s.

Jeżeli autorów jest więcej niż trzech wtedy stosujemy : i inni

Praca zbiorowa:

Z zagadnień frazeologii, stylistyki i kultury języka, red. S. Bąba, P. Fliciński, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie 2006, s.

Jak napisać wstęp do pracy licencjackiej?

 

Jak napisać wstęp?

            Wbrew pozorom jest to ta część pracy dyplomowej, która przysparza studentom najwięcej problemów.  Wstęp stanowi swoistą wizytówkę całej pracy. To właśnie na wstęp i zakończenie szczególną uwagę zwracają promotor i recenzent.  Dobrze napisany wstęp daje czytającemu wskazówkę, iż osoba pisząca prace magisterską lub licencjacką zna się na danym temacie oraz potrafi zainteresować czytelnika do dalszej lektury.

Pierwszą zasadą, z której powinni korzystać brzmi: wstęp piszemy NA KOŃCU. Faktem jednak jest, że promotor często wymaga pisania go na początku, jednak są to sytuacje rzadkie i zazwyczaj sami doradzają takie podejście.

                Co powinno się znajdować we wstępie? 

EINSER NETWORKS - Projektowanie stron internetowych Białystok